torsdag 21 mars 2013

Påsktider med pyssel och pynt

 

En positiv bieffekt av att ha sjuka barn i evigheters evigheter är att det skapar tid för närvaro och pyssel. Med lite fjädrar, lim, kartong och annat smått och gott börjar det klia i fingrarna. Jag låter barnen gå loss totalt och limma fast hur mycket paljetter och fjädrar de vill. Det är värt varenda krona. Älskar att se glöden i deras ögon när de skapar.


 Kunde inte låta bli att köpa ett ark med fina bokmärken när jag var på Panduro Hobby senast. Lite smått knasiga motiv ibland men härliga färger och själva känslan väcker många barndomsminnen till liv. Samlade på bokmärken... Och klistermärken, sudd, pennor, brevpapper och ja... Allt smått och sött som fanns var det nog.


Ett litet kort i all sin enkelhet. När barnen vräker på gör jag tvärt om. :)

 

Lite påskpynt har fått flytta in också. Att få pynta vår trollhassel i köket har blivit barnens egen tradition. Då blir resultatet därefter också. Och jag älskar det. Allt virrvarr av kycklingtussar, hullerombuller, får mig att le flera gånger om dagen. Bästa medicinen mot jobbstress. :)

Det är tema påsk, pyssel och pynt i Fabriken idag så jag antar att det kommer svämma över av kycklingar och annat där...

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tackar. Lite påskortspyssel är tacksamt underhållande när man har halvsjuka barn.

      Radera
  2. Men du har också en sådan där fantastiskt handstil. Har du gått kurs eller bara tränat massor. Så fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant. Jag som är så avis på många andras. Men visst. De fanns en tid när jag var yngre då jag ritade och skrev en hel del. Då, då det fanns tid i överflöd.

      Radera